søndag 4. november 2012

Bruktfunn og to puter som snakket til meg
























































Endelig er far i huset ferdig med "perioden sin" som vi kaller den. Det er tiden da vi ser et glimt av han på morgenene og på kvelden kun fredag og lørdag. Nå er statsbudsjettet pløyd gjennom, budsjettforslag gitt og vi får se han på hjemmebane igjen.
I går ville gutta droppe fotballbanen og gjøre noe sammen med oss voksne. I øsende regnvær kan et handlesenter i en naboby være løsningen og ikke minst når den yngre generasjon trenger skotøy passende årstiden. Så derfor kjørte bilen nesten av seg seg til Tønsberg og Farmandstredet, for jammen meg har vi vært der en del ganger før.
Gutta fikk fottøy, vi fikk koset oss med lunsj på kafe` og tittet innom Søstrene Grene (og andre butikker) som er ny på Farmandstredet. Fint papir ble med hjem fra de kjære søstrene, jeg er jo en papirsamler må vite...
Jeg trodde nesten jeg skulle komme meg ut av butikken som har en tendens til å ende opp dyr selv om hver ting i seg selv er ganske så billig. "Yes, bare papir denne gang!" Passet i grunnen lommeboka bra. MEN... så ble jeg stående bom stille og far i huset været at noe var på ferde. "De to putene der, de bare snakker til meg""  var konas noe uforstående språk. Far i huset småhimlet med øynene ;"Når begynte puter å bli verbale? " Kanskje svevet gammel norsk-lærdom fra gymnaset gjennom hodet til husbonden "Besjeling"  var et viktig virkemiddel  å kunne en gang i tiden da man skulle tolke dikt. Døde ting fikk menneskelige egenskaper, tja...

Enden på visa var at putene snakket så hardt til meg, at de endte opp i handlekurven som bare rommet fine papirruller.
Vi hoppet innom en bruktbutikk i Tønsberg også (og droppet et digert loppis.. jeg LOVET å være samarbeidsvillig og lite loppis og brukt-orientert før vi dro hjemmefra)
I bruktbutikken fant jeg en trestol jeg forelsket meg i og en nydelig stor linduk i en vakker korallaktig farge samt noen små brikker i en nydelig rosatone. Hele den moroa kostet 100 kr.
Har også funnet to flotte store brune medisinflasker med lokk den siste uka til 50 kr. stykket samt en brun skinnveske på loppis for en tier.




























Far i huset ble VELDIG glad da trekrakken byttet plass  med den gamle skolestolen for en stund. Han likte trekrakken bedre enn skolestolen...





























Regnværssøndag her i Sandefjord. Litt deilig bare å tumle rundt uten for mye på progammet og kjenne duften av lammelår fra stekeovnen.




























3 nye julestrømper fant veien inn i nettbutikken i dag. Det er mange John Blund-elskere her til lands, har jeg oppdaget.

KOSELIG SØNDAG TIL DEG!

12 kommentarer:

  1. Kjære Kaspara!
    Så fine ting du har funnet deg. Og du formår jo å vise dem frem på beste vis! : )

    Ha en kjempekoselig søndag videre! Her skal vi på elgstek-middag litt senere i dag, og nå er gjengen på sykkeltur, mens jeg puster ut etter litt husmor-sysler med baking og servering :-) Skikkelig regnværs-søndag, ja :)

    Klem Marthe

    SvarSlett
  2. Putene var fine og vel verdt å ta med seg hjem!
    Og hva er det med gutta boys og skolestoler egentlig? Casper hater dem og har satt seg helt på bakbeina, så det må jeg bare se langt etter :)

    Ha en fin søndag!
    Signe

    SvarSlett
  3. Hej Kaspara!

    Så mycket fint du har köpt. Älskar de prickiga kuddfodralen och pappret med stjärnor på. Tycker det är så synd att det inte finns någon söstrene grene butik i Sverige där jag bor. Så mycket fint du har sytt till din nätbutik! Var inne och kikade runt lite och det finns mycket man kan tänka sig.

    Ha en fin söndag!
    KRAM Petra

    SvarSlett
  4. Alltid en fryd å både lese og se på dine innlegg. For noen fargesammensetninger, jeg blir helt stum...
    Herlige funn, og det er klart at puter (og andre ting) kan prate. Det er mye og mangt som har snakket til meg :)
    Fine flasker du har funnet, jeg er bare så glad i slike flasker.
    Har nå bestemt meg for å male den ene kjøkkenstolen vår i nude-fargen din. Skal lete i bloggen din for å finne koden, mente du skrev den opp en gang.
    Ha en fin kveld, snart drar hele gjengen her på Skyfall. Gleder meg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei der!!
    Så fine bruktfunn, de brune flaskene var superfine!!!
    Var ofte på Farmandstredet da vi bodde i Tønsberg! Lengter ofte tilbake til den fine byen!!! Men Farsund er jo et bra alternativ da.....
    Putene passet jo perfekt inn hos deg, ser den ene er på plass i Eames-gyngestolen:-)))
    Julestrømpene dine er så flotte!! Kunne gjerne hatt den i nude/lilla, men nå må jeg ikke glemme at jeg kjøpte fire i fjor....Gleder meg til å ta de fram i år!!
    Fin ny uke til deg, Kaspara!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  6. De putene var jammen deg, så jeg skjønner godt at de snakket til deg. De måtte jo bare få bli med dere hjem! Fine bilder med fine farger du viser!
    Ha en fin og avslappende søndagskveld!

    SvarSlett
  7. De har FARLIG mye fint på Søstrene Grene! Gjett hvem som sto klar på Farmandstredet klokka 10.00 19. oktober? Jo, det var denne dama og hennes fire år gamle sønn som ble tvangsmedbrakt på shoppingtur sammen med resten av Tønsberg og omegns hjemmeværende damegjeng! HOHO, det var fullt! Og det morsomme er jo at man kan gå der og gå glipp av så mye rart at det ikke er noe problem å gå inn igjen et par dager senere... For dine fine puter har jeg ikke lagt merke til i det hele tatt. :-D

    Fin søndagskveld til deg! :)

    SvarSlett
  8. Nydelig! Jeg har faktisk kjøpt en sånn krakk (iallefall ganske lik) for noen uker tilbake jeg også. elsker den! (:
    hadde tenkt å male enten beina, eller toppen eller begge deler. men jeg synes den er en fin kontrast til de andre møblene, så inntil videre får den stå umalt.. hva med din?
    ellers har jeg også sett lenge på disse putene ved flere besøk på søtrene grene, men jeg har ikke tatt meg råd.
    kanskje det blir alikevel. ;)

    Kos deg med julepuslinga, du lager så mye fint :)

    SvarSlett
  9. Det var noen nydelige puter, så jeg forstår godt at de snakket til deg...tjihi!
    Må snart på søstrene Grene selv jeg...kalendergaver her we come! :)

    SvarSlett
  10. You have the loveliest style...orange and pink has always been one of my favourite combinations and I just love your beautiful home....we do not have many white floors here in Canada but I would sooooo love to have your floors. I just adore your blog...thank you for visiting me the other day. Happy new week to you.

    SvarSlett
  11. Det er ikke vanskelig å bli inspirert når man stikker snuten innom bloggen din, det skal være sikkert og visst :-) Jeg likte ekstra godt medisinflaskene jeg. Eller.. egentlig likte jeg vel alt...

    SvarSlett
  12. Og der var de vakre julestrømpene dine på plass igjen ja! :-) Jeg gleder meg allerede masse masse til å ta frem den du var så snill å sy til meg i fjor :-) God og kreativ fredag til deg!

    SvarSlett