søndag 22. mars 2015

Snøværssøndag






























   Så lenge jeg kan huske har moren min snakket om "den siste krampetrekning av snø som må ned før våren kan komme på alvor". I dag 22.mars ser det ut som værgudene har bestemt seg for nettopp denne krampetrekningen. Når jeg titter ut vinduet seg jeg et hvitt,florlett lag på garasjetaket og plenen.
Jeg hufser meg og setter på de bærbare ovnene på full styrke og har sveivet sammen en sjokoladekake, for i morgen har min søte, gamle mamma bursdag. Den skal feires her, og den gamle, fjonge damen ønsker seg helst taco til middag. Enkelt og kjekt for meg! Taco skal bli!

Fra annen etasje høres lyder av oppussingsarbeid; et hammerslag her og et hammerslag der, og av og til titter en arbeidskar fram som ikke akkurat er i finstasen.
Vi (vel, far i huset)  har tatt fatt på eldstemanns rom. Ungdomsskole-gutten vår ønsker panel på veggene, strammere stil og ikke minst mye hvitt, grått og sort.
Rommet ble pusset opp da han var åtte måneder, så sånn sett er det forståelig at han ønsker noe nytt.
Den gangen ble det tapetsert i en melert, flyblå tapet.
Her er rommet under arbeid;




























Far i huset har slipet gulvet siden det var tykke lag med maling som begynte å flasse her. Gulvet skal bli malt i en gråfarge litt mørkere enn den som ellers er i huset.

Selvfølgelig skal du få en titt når rommet står ferdig!
Poden reiser snart på fotball-treningsleir til Spania, og vi håper å få gjort mest mulig den uka han er borte. Når dette rommet så er ferdig er det lillebroren (som bare er 14 måneder yngre) sitt rom som står for tur. Vi trenger ikke ha fritidsproblemer eller kjede oss framover!

HA EN KOSELIG SØNDAG; RUFSEVÆR ELLER EI!

2 kommentarer:

  1. Søndag er en perfekt kagedag, så må vi se om I kan holde ud at gemme den til imorgen ;)

    - Anne

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen til moren din, håper dere får en hyggelig tacomiddag:)
    Spennende med oppussing av gutterom, skjønner godt han vil ha en ny og kul stil;)

    SvarSlett